2015. február 24., kedd

Filmajánló: Duelist

Amennyiben jól emlékszem, életem első koreai filmje volt, és az már ködbe veszett, hogy hogyan is találtam rá, de máig sem sajnálom. Számomra ez a film alapjában határozta meg további kapcsolatomat a koreai filmiparral, és nagyon remélem, hogy a jövőben is láthatok majd hasonlóan gyönyörű alkotásokat.

Cím: Duelist (형사)
Rendező: Lee Myung Se
Játékidő: 111 perc
Műfaj: tradicionális, harcművészet
Dátum: 2005. szeptember 8.

Szereplők:
Nam Soon - Ha Ji Won
Sad Eyes - Kang Dong Won
Ahn nyomozó - Ahn Sung Ki


Történet:
Joseon Dinasztiában járunk, ahol is hamis pénz kering végig a városon, így egy nyomozócsoport akcióba kezd, hogy felgöngyölítse az ügyet. Ahn nyomozó segédjével, Nam Soon-nal fedett nyomozóként járják a várost és próbálnak a terjesztők nyomára akadni, követik is őket, amikor is egy nap a piacon szembetalálják magukat egy cirkuszi műsorral. Egy álarcot viselő férfi szórakoztatja a népet, de a végén megöl egy embert, és a káosz közepette szétszóródik egy zsáknyi pénz is, ezt kihasználva pedig alkalmat talál a szökésre.
Amíg a nyomozók a pénzt hozó csapatot próbálják összeszedni, addig Nam Soon a rejtélyes ember nyomába vág, és kisebb párbajuk után le is vágja róla az álarcot. 
Ekkor elkezdődik a végső nyomozás, melyben politikai nagyhatalmak kerülnek nagyító alá, és Nam Soonnak is szembe kell néznie párbajtársával, Sad Eyes-szal.

Whalemény:
Furcsa érzések kavarogtak bennem először, mert nem hétköznapi elemekkel dolgozott a rendező. Maga a film mondhatni nagyon lassú, mégis a látványa, ahogy kidolgozták a párbajok, akciók minden egyes pillanatát, egyszerűen zseniálisan magával ragadó. Igazából művészfilmként kell hozzáállni, de mégis valahogy nincs olyan érzése az embernek, hogy ez a tipikus, nagyon elvont művészfilm lenne. 
Ezért is tetszett meg azonnal, mert egyszerre tartja fent a néző érdeklődését, és mégis kikapcsolva, relaxált állapotban képes a szemlélő csak a látványra figyelni.
Film alapja a nő és férfi közti párbaj, mely során olyan közel kerülnek egymáshoz, amennyire nem is sejtették volna. Mindezen történetet meg egy kovács szájából hallhatjuk felelevenedni, mint egy legendát.
Első filmemként a szereplőkről sem tudtam semmit, de szerintem pont a legjobbakkal kezdtem.
Nézzük is csak őket.

Sad Eyes:
Song Védelmi Miniszter nevelt fia, viszont a miniszternek csak egyetlen egy célja volt vele, hogy a legjobb bérgyilkosa legyen. Mindig csak kihasználta, és ha már nem kellett neki, el is dobta magától. Sosem kapott egyéb bánásmódot, így furcsa is volt neki Nam Soon-hoz közel kerülni, ráadásul nem éppen a megszokott módon. A történet végére választania kell, hogy milyen életet is akar élni, és hogy ki is akar lenni valójában.
Kang Dong Won-t én ebben a filmben azonnal a kedvenceim közé raktam. Zseniális volt, és tényleg szavak sem kellettek hozzá, nem a párbeszédek voltak a film lényege, hanem a mozdulatok. És zseniálisan tudta átadni érzéseit a nézőknek. Valahogy a szeme mindig központi kérdés, későbbi filmjében, a Haunters-ben is kulcsfontosságú lesz.

Nam Soon:
Ahn nyomozó saját lányaként vigyáz rá, és tanítgatja nő létére a "férfi" munkára. Férfiként öltözik, úgy is viselkedik, és mestere lett a párbajtőrrel való harcnak. Makacs, konok, nehezen irányítható, és ha valakit kinéz magának, sosem engedi. Így került szembe Sad Eyes-szal, és így került aztán érzelmi válaszúthoz is. Nyomozóként az igazságszolgáltatás oldalára állt, viszont ha ezt teszi, elveszti társát.
Ha Ji Won-t is ebben láttam először, és azóta is figyelemmel követem munkásságát. Tehetséges színésznő, és jó szerepeket vállal el, ebben is nagyon szépen kiegészítették egymást partnerével.

Összegezve: Ha nem féltek a kicsit művészibb filmektől, és szeretitek bármelyik szereplőt is, akkor nem foghattok mellé ezzel a filmmel. Zseniális képekkel dolgozik, melyet akár órákig is el tudnék nézni, nem beszélve a zseniális betétdalokról, mely szépen végigköveti a jeleneteket.

Trailer:

Magyar felirat: 1CD,  2 CD (1 CD-s verziót köszönjük "blázsej"nek)

Pontozás:
Cselekmény: 7/10
Színészek: 8/10
Zene: 9/10

+látványvilág: 10/10


11 megjegyzés:

  1. Köszönöm ,most fogom megnézni.

    VálaszTörlés
  2. Még én sem néztem meg ezt a filmjét, de a "gyönyörű szeme" miatt belekezdek - ha már harcművészet, akkor láttam őt hosszú hajjal (eszméletlen jól állt neki :D ) a Woochi-ban is. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jeon Woo Chi <3 az lesz a következő filmismertetőm :) Nagyon szeretem :D

      Törlés
  3. Hol tudom megnézni online magyar felirattal?Nagyon megköszönném, ha tudnátok segíteni .)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos online nem tudok hozzá elérhetőséget. :/ Filmek esetében ritkábban fordul elő, hogy magyarul online megtalálható. :/

      Törlés
  4. Kedves Amy!
    Köszönöm az oldalad, nagyon hálás vagyok érte. Sokat segített a válogatásban. Remélem még sokáig fogod írni! :)
    Segítséged kérném, mert te lehet, hogy rutinosabb vagy. Rá tudnál Te is keresni újra a Duelist filmre, mert sehol nem találom letölthető verzióban.
    Segítséged előre is köszönöm!
    Bea
    gepallat77@gmail.com

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Bea!

      Nagyon örülök, hogy segítségedre van az oldal! Köszönöm, hogy olvasol minket! :)

      Most így hirtelen thepiratebay-en megtaláltam torrentesen, nem tudom élnek-e még a torrentek ott. Keress rá a film címére a thepiratebay.org -on :)

      Törlés
    2. Szia Bea!
      Én az avistaz torrent oldalról szedtem le. Ez kifejezetten ázsiai sorozatokra és filmekre specializálódott. Meghívó kell hozzá.

      Törlés
  5. Köszönöm még egyszer, sikerült megnéznem. Érdekes volt Kang Dong Vont látni egy teljesen más profilban - eddig az 1% szerelmet láttam tőle, a régi feldolgozást. Ott nem igen jött be, de itt nagyon jó volt.

    VálaszTörlés