2017. március 12., vasárnap

Örök Bálna - Díj 2017 ~ 1. kör eredményei


Az elmúlt 3 hét folyamán több, mint 400-an töltöttétek ki kérdőívünket, melyből kialakult a végső TOP5 lista az egyes kategóriákra.
Köszönjük mindenkinek a közreműködést, de ne feledjétek, hogy azonnal itt is a második kör, melyben a kialakult legkedveltebb 5 dorama/színész/színésznő/film/betétdal közül várjuk végső whaleményeteket :)

Lássuk is csak, hogy hogyan alakult a szavazás. (Össz szavazathoz képest láthatóak a %-ok)

Legjobb sorozat

Legjobb színész
Legjobb színésznő

Legjobb film
Legjobb betétdal

Az adatok feldolgozása közben örültünk annak, hogy sokan írtatok be sok-sok különböző doramát, filmet, így látszott, hogy nem csak a nagy nevekre vevő a magyar közönség, hanem igenis nálunk is életképesek a kisebb, esetleg kábelcsatornás alkotások mindenfajta műfajban :)

Most pedig pár szó a második körről:
Ez a kör egy piciben más lesz, mint a sima bejelölős előző, ugyanis a sorozatoknál és filmeknél itt most nem azt kérjük, hogy válasszatok egyet, hanem pontokkal értékeljétek, hogy milyennek is tartjátok mind az 5 alkotást.
Abban az esetben, ha még nem láttátok volna az adott doramát/filmet, hagytunk lehetőséget a "0" (még nem láttam) bejelölésével.
Egyébként pedig 1-5-ig kérjük pontozni, hogy mennyire is tetszett :)

A színész/színésznő illetve betétdalnál viszont sima kiválasztós lesz, úgyhogy ott csak 1-et válasszatok ki :)

Ezen szavazásnál is először jelöljétek be, hogy indultok-e az ajándékokért (mindkét körben leadott szavazatok alapján kerültök be a kalapba), majd pedig a szavazat érvényesítéséhez kérjük, hogy adjátok meg neveteket+email címeteket.

Szavazás beküldése előtt még a végén felteszünk pár kérdést, amire nem kötelező válaszolni, azonban az előtte lévő kérdéseket nem tudjátok átugrani, azok kötelezőek (szavazásos kérdések)

További információk illetve a kérdőív elérése >>ITT<<

Köszönjük szépen mégegyszer mindenkinek a részvételt :)




6 megjegyzés:

  1. Sziasztok!
    Kicsit csalódott vagyok a férfi színészeket illetően, azt hittem idősebbek is bekerülnek a Top5-be :( No, de mindegy, attól azok még a kedvenceim maradnak, akikre szavaztam :)
    A színésznők között már visszaköszöntek olyan színésznők, akiknek a játékukkal meg vagyok elégedve :)
    Még a sorozatoknál lepődtem meg. Itt is reménykedtem, hogy lesznek régebbiek. De lehet, csak azért hittem azt, mert alapból azt feltételeztem, hogy sokan láttak 2010-től korábbi sorozatokat. Akkor ez téves volt. Én is most nézem a 2005-ös Hello my teacher-t Kong Hyo Jin és Gong Joo főszereplésével :)
    Egyedül csak a betétdalokon nem lepődtem meg :)
    Örülök, hogy a sorozatokat pontozás alapján értékeljük. Ez egy nagyon jó ötlet :)
    Köszönöm.
    Üdv,
    GTO

    VálaszTörlés
  2. Érdekes eredmények jöttek ki. Pl. a Secret garden és a You're beautiful? Te jó ég. Nem mondom, hogy nagyon rosszak, de akkora hatást tettek? Lesz a kérdőívben ilyen irányú statisztikai kutatás, hogy hány doramát látott valaki, mikortól, mennyit néz? Mert a filmek terén bevallom, elmaradásban vagyok, egyiket sem láttam, de a sorozatokból csak a Kill me, heal me-vel értek egyet. A viki-n a pontozásokon látszik igazán, mennyire tetszik az embereknek egy-egy sorozat. A Goblint megelőzi a Weightlifting Fairy Kim Bok Joo, ami szerintem is jobb, bár nem a drámaiságban, vagy a Healer, Bad Guys.
    No meg.. a jó színész. Hát nem is tudom, Lee Jun Ki-t először láttam, de pl. Lee Min Ho a Boys over Flowers után nem igazán alakított jól, legfeljebb a történetek voltak érdekesek. A Faith-et meg sem bírtam nézni, az építészt megnéztem, de közepes, a City Hunterben szokásos bunkó volt, jó verekedéssel, a Legend of the Blue Sea-ben meg igazán semmilyen volt.
    Ha Ji Won-nak is utána kell néznem, egy filmet láttam csak tőle. A női színészek szépen egy csokorban vannak. :)
    Arra tudok tippelni, hogy a rengeteg szavazóból egy-egy nagyobb hírverésű sorozatot néznek sokan.

    GTO KT, a Goblinnal párhuzamosan én is megnéztem azt a doramát, de úgy felidegesítettek. :) Az egyetlen épeszű, normális karakter a Ji tanár úr, vagy ki volt. Ha megnézed, gondolatolvasónak kellett volna lennie, hogy kivédje a megsértődős, és a másikkal elmotorozós dolgokat. Azt hittem, Gong Hyo Jin végre talpraesett nőt alakít, de csak kiderül itt is, hogy egy rakás szerencsétlenség, és olyan durván megalázó helyzeteket vállal be, amitől az embernek gyomorgörcse lesz. Az óránként meggondolom magam meg pláne idegesített. Amire fölfigyeltem a színésznővel kapcsolatban (a Don't dare to dream-et is nézem vele), hogy magas fejhangon méltatlankodik hosszan, ha olyan van, és csak darálja, átélés nélkül. Ja, és a másik: a ragyákat még kezdetlegesen tudták takarni. :D

    2017. március 13. 13:54

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Eddigi tapasztalataim szerint pont a Secret Garden és a You're Beautiful az a 2 dorama, ami elindított sokakat ezen a vonalon :) Legalábbis eddigi találkoásaim folyamán nagyon sokaknak volt ez az első doramája, így szerintem még mindenkiben benne van ez az első "sokk" :D
      Amúgy furcsak, hogy még a Boys over Flowers szokott ezekben benne lenni, ide mégsem került be :D
      Személy szerint én most nézem éppen a Goblint és...nos...élvezem a felhőtlen részeket de nem tett rám akkora hatást, mint amekkora visszhangja lett. Titkon reménykedtem, hogy talán nem hagyatkoznak az emberek a friss érzelmekre xD De így jött ki.
      Többi kategóriával többé-kevésbé egyetértek, úgyhogy kiváncsian várom a mostani végső eredményt :)

      GTO, egyébként hajszál híján majdnem bekerült a TOP5-be a Silla királyság ékköve...én azért szerettem volna, ha legalább egy trad. sorozat képviseltette volna magát.

      Törlés
    2. Kedves Névtelen!

      A szavazás eredményével kapcsolatban én is meglepődtem. 5-ből négy sorozatot láttam, melyből úgy igazán egy tetszett, de az sem annyira nagyon. A Secret Garden-től én sem ájultam el, habár voltak benne jó jelenetek, de az még nem az egész sorozat. A You're beautiful-ban egy kedvenc jelenetem van, amikor a bandavezér a búzatábla közepén áll széttárt karokkal, miközben a bácsi vadul integet neki, hogy figyelmeztesse őt a közelgő veszélyre egy malac képében, de ő csak nyugodtan hallgatja Shayne Ward Breathless c. számát :)
      A férfi színészeknél sajnálom, hogy nem kerültek be egy kicsit idősebbek. Mint a Hello Monster pszichopatája, vagy a most futó sorozat Rebel...... Amoge-ja...
      A női színészek mind ismerősek, de így is kettő színésznő egyik sorozatát sem láttam még, kettőt csak egyben láttam, és Hyo Jin-t láttam igazából többen. Igen, észrevettem a Hello my teacher-ben, hogy állandóan meggondolja magát, de én valamilyen szinten meg tudom érteni. Tanár vagyok :D Most nem dolgozom tanárként, de dolgoztam, és tudom milyen, ha egy diák beleszeret a tanárába. Hallottam is eseteket. Ezt elég nehéz kezelni, mert igazából vagy nem kezeled sehogy sem, mint ahogy a filmben próbálta Na Bo Ri, vagy kezeled elbeszélgetéssel, "hagyj békén, én tanár vagyok, te diák", stb., illetve szexuális kapcsolattal, de az már pedofília. Nos, itt erről szó sincs. Egy tanárnak sokszor tényleg nehéz, mivel ők is utasítás szerint cselekszenek. A gyerekeket minden érdekli. Pl. ha már beszélgetsz egy férfi kollégáddal, ők azt hiszik randiztok. Ha bajba kerülnek, és kedvelnek téged, akkor segítséget kérnek, és bármennyire megalázó helyzetbe kell miattuk belemenned, bele kell menned, ha szereted őket és segíteni akarsz nekik. Ezután még inkább tisztelni fognak és tudják, hogy bizalommal fordulhatnak feléd. A tanári munkának nemcsak az oktatásról kellene szólnia, hanem felkészíteni a gyerekeket a nagybetűs életre, arra az útra vezetni őket, ami működik, s ahhoz, ha az kell, hogy segítsen a részidős munkában, akkor segíteni kell. Ők még tele vannak energiával, sok minden érdekli őket, de ez a folyamatos tanulás (amiről megjegyezném, hogy az nem az önálló gondolatuk, hanem egy "kész tudás") maximum a Maradj talpon c. műsorban való szerepléshez lenne jó, hogy ne égessék le magukat. Utalok itt I. Habsburg Tarzan esetére :D
      Ilyeneket tapasztaltam. Remélem, azért jól hozzák ki a végét :)

      Kedves Sophie!
      A Sillát még nem láttam, de őszintén szólva, azért én is reménykedtem benne, hogy bekerül egy tradicionális sorozat.

      Törlés
    3. Sophie, ugye? A Goblinnak az első része olyan volt, hogy tátva maradt a szám. Ezért is gondoltam, hogy ebből akkora jó filmet lehetne csinálni... de utána leül az egész, nem rossz, de mindig ugyanazt a házat nézem belülről, és az élénk párbeszédeken kívül a drámaiság sablonosan jelenik meg. Az biztos, hogy a témaválasztása, a fantázia ilyen megjelenítése (a Halál-ok itt laknak, mint emberek, és lakbért fizetnek, meg esznek.. wtf? :D) nagyon szokatlan, képzeletet megragadó, talán ezért van nagy sikere. De, mint írtam, a Viki-n már nem csúcskategória, bár a legjobbak közt van.

      GTO KT,
      nekem nem Na Bo Ri tanárságával van bajom (az én végzettségem is az, egy évet tanítottam), mert nem abból kifolyólag gondolja meg magát. Pl. amikor egy részen belül 6x hangzik el a "férjhez akarok menni", "nem akarok férjhez menni", "külföldre fogok menni", "nem akarok külföldre menni", "szakítani akarok", "elmegyek az iskolából" "nem akarok elmenni az iskolából", az nekem az agyamra ment. Dedós módon oldotta meg a dolgokat, nem beszélte meg a pasijával, hanem megsértődött, és elrobogózott a kamasszal. És akkor még nem beszélhetünk arról, hogy szerelmes lett volna a srácba. Nyilván az a fő probléma, hogy egy plátói szerelem volt az alap Ji tanárral, ami nem működött a valóságban, mert nem volt benne partner. Semmit sem beszélt meg az állítólagos nagy szerelmével, na.
      Amúgy jó vége lesz, csupán a volt barátnő szerepe nem alakul (számomra) eléggé elfogadható módon. :)
      (A régi igazgatónő+mostohaanya típusa nekem nagyon szimpatikus volt. Nem a szerepe, hanem maga a színésznő. :))

      Törlés
    4. Ott még nem járok, a 11. rész következik.

      Hátha a szavazás vége jól alakul :)

      Törlés