2015. február 20., péntek

Ismertető: Birth of Beauty

Mit tartogathat nekünk egy teljesen átplasztikázott nő története? 

Cím: Birth of a Beauty (미녀의 탄생)
Műfaj: romantikus, vígjáték
Epizódok száma: 21
Év: 2014-2015
Csatorna: SBS

Szereplők:
Joo Sang Wook - Han Tae Hee
Han Ye Seul - Sa Ra / Sa Geum Ran
Ha Jae Sook - Sa Geum Ran
Jung Gyu Woon - Lee Kang Joon
Wang Ji Hye - Gyo Chae Yun
Han Sang Jin - Han Min Hyuk
In Gyo Jin - Gyo Ji Hoon


Történet:
Sa Geum Ran 7 éve nem látta Amerikába utazott férjét. Azóta maximálisan kiszolgálja annak húgait és szüleit a mindennapokban, azonban tőlük csak gúnyos megjegyzéseket kap mivel nem egy született szépség, hanem dundi és nem igazán nőies.
Kiderül, hogy férje megcsalja egy másik nővel, Geum Ran ennek ellenére próbál férjébe kapaszkodni, de végül lelkileg teljesen kikészítik. Balesetet szenved, de titokban megmenekül. Elmegy egy átalakító show plasztikai sebészéhez, hogy változtassa át, aki egy szerződés aláírása mellett segít a nőnek igazi szépséggé átalakulnia. Kiderül, hogy Geum Ran balesete nem véletlen volt és a plasztikai sebész Tae Hee valójában nem orvos és szerelmes abba a nőbe, akivel Geum Rant megcsalták. Együtt elkezdenek azon munkálkodni, hogy tönkre tegyék a párt, akik őket vágták tönkre.

Whalemény:
A 200 Pound Beauty című film adta a sorozat alapját, amit korábban már láttam, így nagyjából az alapkoncepciót ismertem. Itt viszont egy-két csavart azért raktak bele, hisz magának a filmnek a sztorija édes kevés lett volna egy sorozathoz. (de sajnos, ezekkel a pluszokkal is édes kevés volt)
Írtam a facebook oldalunkon, amikor elkezdtem, hogy a film alatt és most a sorozat alatt is végig azon kattogott az agyam, hogy a teljes testes plasztikán átesett hősnőnk mikor fog darabjaira hullani. És ez az érzet végig kitartott sajnos.
A történet eleje egy elég érdekes csavarral indul, ami bennem nem hagyott semmi megdöbbentőt vagy "wow" élményt. Nem mondom teljesen fölöslegesnek, de arra jó volt, hogy egy rész erejéig kicsit húzzák az időt. :D
Sara (alias Geum Ran) bosszúvágya erősen jogos, azonban elég komoly dolgok kerülnek felszínre a múlt bolygatásával és Sara és a doki kicsinyes csínytevései és szinte nagy következmények nélküli akciói és gyerekes (vonatmodelles, rajzos, vicces fotós) tervezgetései komikusnak hatottak tekintve, hogy ezt két gyilkos ellen teszik és egy utálni való családdal. Én teljesen elhiszem, hogy ez egy romantikus vígjáték és nem akarták túlzottan drámaira venni a figurát, (a végére mégis sok tekintetben sikerült) de én azért több komolyságot vártam, ha kisemmizés, gyilkosság és más tönkretétele a tét. Ez a nagy különbség erősen megosztott engem. Ebből kifolyólag könnyen kilogikázható mennyire cukira is alkották ezt a sorozatot a készítők és a két főszereplő is. Tele véletlennel, komikus nem akarom elhinni, hogy beleszerettem a másikba jelenet vár ránk. Ezt a sorozat 2/3-nál elkezdték orvosolni és végre kicsit nagyobb komolysággal kezelték a főszereplők is azt a helyzetet, amiben vannak.
Sokáig bírtam az időhúzást, de én úgy a 11 vagy 12 rész környékére teljesen kifulladtnak éreztem az egész történetet. Sokáig vártam és vártam, hogy végül leszűrhetjük azt az igen bölcs tanulságot, hogy igenis nem minden a szépség, és attól, hogy bomba nő lett Geum Ranból még nem fog az egész világ a lábai előtt heverni. De sajnos nem így lett. Aki megnézi, azt tanulhatja meg belőle: ha szép vagy az elég erőt ad neked ahhoz, hogy véghez vigyél bármit. Mert szép vagy. Ennyi. És hiába próbálják nekünk beadni a végén pár mondat erejéig, hogy ez nem jó dolog, a totálisan átoperált és csodásan kinéző nő szájából azt hiszem annyira nem hat hitelesnek a fejtegetés. Tekintve, hogy már éppen mindene megvan a szépsége mellé. Savanyú a szőlő? Lehet... de attól még nem őszinte az üzenet.
Ezen az sem segített, hogy Tae Hee és Sara őrlődtek pár részen át azon, hogy Tae Hee kibe is szerelmes pontosan: a csúnya külsejű, de szép lelkű Geum Ranba, vagy a bombázó Sara-ba. El kell keserítsek mindenkit, hiába raktak bele egy szintén cukinak szánt jelenetet, Tae Hee azt a nőt szereti, akit éppen maga előtt lát és akivel sokáig együtt élt. A gyönyörű külsejű Sa Geum Rant, aki minden belső adottságában is tökéletes.

Sa Geum Ran / Sara

Amíg a dundi Geum Rant néztem végig azt járt a fejemben, hogy ez a nő belsőleg teljesen tökéletes. Semmi hibát nem találtam benne, egyedül a környezet bélyegezte meg, mert nem született 90-60-90-es méretekkel. Amikor teljes átalakuláson esett át kívül belül tökéletes nővé vált. De kérdés, továbbra is az, hogy muszáj teljesen tökéletesnek lenni? Ki és milyen jogon követeli bárkitől, hogy tökéletesen legyen?
Lehet furán fog hangzani, de én azért kezdtem el ezt a sorozatot, mert az SBS díjátadón láttam a színésznőt, amint átvesz egy díjat és ezt megköszöni mindenkinek többek kötött a párjának is. Nagyon szimpatikus volt és mivel éppen futott a Birth of Beauty gondoltam egyet és belevágtam, hogy megnézzem tud is valamit vagy csak szimplán cuki ez a nő.

Han Tae Hee

Tae Hee aki saját magát csak zseniként emlegeti (talán kicsit túlzóan) viszont a jelleme sokak számára lehetett szimpatikus. Tipikus mosolygós nagyokat mondó pasi, akit nem lehet a nagyzolós stílusa ellenére nem kedvelni. Valamiféle megmagyarázhatatlan szindrómája van, ami miatt nem képes találkozni rég nem látott nagymamájával, de egy különös oknál fogva hamar túllendül az éveken át tartó betegségén.
A másik fő indok a sorozat elkezdésére Do Han doki volt. (Good Doctorbeli szerepe a színésznek) Azt hiszem míg élek így marad meg a fejemben ez a színész. :D Nem mondanám egy Oscar gyanús alakításnak, amit művelt. A sorozat vége felé, azért éreztem azokat a kitartott mozdulatokat, nem csak az ő részéről, hanem a színésznő részéről is.

Összességében hiába volt benne pár pozitívum, nekem enyhe csalódás lett végül a sorozat. A közepe felé nagyon vontatottá vált és alig voltam képes végig nézni. Aki bírja a kellemes tötyögős sorozatokat, furcsa romantikával fűszerezve és a sok cukiságot lehet bejön, de nekem mondanivalóban sem pedig összképileg nem volt meggyőző ez a sorozat.

Trailer:
Pontozás
Cselekmény: 6/10
Színészek: 6/10
Zene: 5/10

1 megjegyzés:

  1. Szia! Köszönöm a részletes whaleményt! :) Szándékosan csak akkor olvastam el, mikor befejeztem a sorozatot és ez 10 perce volt. Mindenben egyet kell értenem Veled, ez mind igaz! A fő mondanivaló mellett elsiklottak sajnos. Valamiért azért mégis szórakoztató volta a gyengeségei mellett. Valahol olvastam, hogy a romantika megvan, de intimitás nélkül. Ez szerintem nagyon illik erre a doramára, és nagyon hiányzott belőle a több érintés. Ha ez meg lett volna az egyéb hiányosságok sem fájnának annyira. :) Ennek ellenére örülök, hogy megnéztem. Az OST-ra pedig tíz pontot kell adnom, mert nagyon alaposan kidolgozott. Még a háttérzenék is igazán hosszúak, nagy kedvenc lett.

    VálaszTörlés