2014. november 7., péntek

Ismertető: The Three Musketeers

Dumas világszerte ismert Három Testőr történetének első "könyvét" láthatjuk viszont koreai köntösben egy zseniális rendezésnek és forgatókönyvnek köszönhetően. Vágjunk is csak bele!

Cím: The Three Musketeers (삼총사)
Műfaj: tradicionális, vígjáték, történelmi, akció
Epizódok száma: 12
Év: 2014
Csatorna: tvN

Szereplők:
Jung Yong Hwa - Park Dal Hyang [d'Artagnan]
Lee Jin Wook - So Hyeon koronaherceg [Athos]
Yang Dong Geun - Heo Seung Po [Porthos]
Jung Hae In - Ahn Min Seo [Aramis]
Seo Hyun Jin - Yoon Seo koronahercegné [Anna királyné]
Yu In Yeong - Mi Ryeong [Milady]
Kim Sung Min - Yong Gol Dae tábornok [Buckingham hercege]
Park Young Gyu - Kim Ja Jeom [Richelieu]
Jeon No Min - Choi Myung Gil [Tréville]

Történet:
1636-ban kezdünk, ahol is a Ming dinasztia gyengülésével a Mandzsuk egyre jobban előtörve akarják az egész vidéket elfoglalni és egy közös Birodalmat kialakítva alárendeltségi viszonyba taszítani a csoszani királyt. Ezen okból kifolyólag egy mandzsúr tábornok (Yong Gol Dae) a kíséretével együtt, mint hírt hozó követ kér audenciát a királynál, melyen ezen alárendeltségi tényt tartalmazó levelet akarja átadni az uralkodónak. Csoszani oldalról persze elképzelhetetlen ezen behódolás, viszont egy újabb háborútól tartva kezd szétesni a vezetés, és egy csoport (Kim Ja Jeom által vezetve) még az árulástól sem riadva vissza, szövetkezni akar a mandzsúrokkal.
Mindeközben egy álmait valóra váltani akaró fiatal vidéki fiú életébe kapunk betekintést, aki Hanyangba (Szöul) utazva le akarja tenni a katonai vizsgát, így teljesíteni egy gyermekkori ígéretet. Azonban a vizsga előtti éjjelen összefut 3 idegennel, akiktől segítséget kérve belesodródik egy olyan eseményláncba, amely aztán mindannyiuk életét befolyásolja majd....

Whalemény: (Mivel mindhárman oda vagyunk érte, így mindenki hozzászólna pár gondolattal)
~Sophie~: ZSENIÁLIS, és eszméletlenül addiktív :) Nem is tudok finomabban fogalmazni. Aki olvasta vagy látta az eredeti Dumas történetet, az is ugyanúgy oda tud lenni majd ezért a sorozatért, mivel olyan pontossággal és alázattal emelték át ebbe a kulturába a történetet, hogy tényleg csak azt tudjuk mondani: "Le a kalappal!". Minden részbe beletették azt a fajta humort, ami az európai verziót is átjárta, mindehhez pedig bravúros színészeket láthatunk. Rég láttam olyan sorozatot, ahol ennyire a helyén volt az összes karakter, és az összes színész.

~Sora~: Ide most képzeljetek ömlengés hegyeket. :D A készítőknek volt egy nagyon jó alaptörténetük, így több energiát tudtak a karakterek felépítésével foglalkozni és ez a törődés tükröződik a sorozaton. Vegyesen izgultam, nevettem és kiabáltam végig, mert mindenki annyira emberi volt és megfogható, hogy még a pajta melleti fűcsomónak se volt kedve kiszáradni :D Ügyesen volt vegyítve az akció a romantikával, a modern és tradicionális elemek. Csupa csupa csillagot neki!

~Amy~: Csak ismételni tudom az előttem szólókat. A tradicionális és modern stílus kiváló ötvözetét kaptuk a sorozattól, egyik sem volt se sok, se kevés. A humorról mint egyik fő elemről csak szuperlatívuszokban tudnék beszélni. Talán éppen ezért is nehéz írni oldalakat, mert tényleg minden a helyén volt. A zene, a színészek, az érzelmek, párbeszédek és harci jelenetek.
Ha nem is döntött kint nézettségi csúcsot (mivel a tvN előfizetős csatorna) és nem is kavart akkora port mint év elején a You Who Came From The Stars, de nem mondok nagyot azzal, ha azt mondom van olyan jó ez a sorozat is. Pedig nem hittem, hogy lesz még idén olyan, aminek ennyire fogok örülni. Minden elismerésem a készítőké, remélem minél hamarabb láthatjuk a folytatást.

És most nézzük csak a szereplőinket :) Teljesség igénye nélkül most csak a címszereplőinket bontanám ki, mivel több oldalt tudnék most így az összes szereplőről írni :D 

Park Dal Hyang [d'Artagnan]:
22 éves, álmokkal teli fiatalember, aki 5 éven át keményen edzett és gyakorolt minden nap, hogy sikeresen letehesse a katonai vizsgáját, és a harcművészetek mestere lehessen. A világtól teljesen elzárt kis hegyi falucskában nőtt fel, így semmit sem tud a nagyvárosi emberekről, a haszonvágyról, rosszindulatról. Így vágott neki 2 hónapos útjának, mely végén álma várja...De nem egészen azt kapta amire várt. Hanyangban hamar meg kellett acélosítania magát, hogy életben tudjon maradni, és újdonsült barátainak köszönhetően egy egész életreszóló kalandban lehet része.
Yong Hwa szerintem most érett meg arra, hogy tényleg 100%-ban azt tudjam rá mondani, hogy színész lett. Kellett még neki ez a pár év, hogy tökéletesítse magában a dolgokat, és ebben a szerepben egyszerűen kinyílt. Imádnivaló, szerethető, és tényleg csak rákapni lehet :)

So Hyeon koronaherceg [Athos]:
Életvidám, okos, mégis fiatalkori szerelme miatt egy olyan nyitott ügy maradt a lelkében amit még mindig nem tudott helyretenni magában, épp ezért jelenlegi koronahercegnéje 5 éve magányos él. Esténként 2 testőrével titokban kilopódzik a városba, és rejtett igazságtevőként próbálják megakadályozni az esetleges összeesküvéseket, bűntényeket. Legtöbbször személyes problémáit próbálja elrejteni, illetve ha kínos szituációba kerül, csak mosolyog egyet, és visszavezeti a beszédpartnerére az egészet. Egy ideig sikerül is neki kikerülnie ezen lezáratlan lelki gondját, de előbb-utóbb szembe kell néznie vele.
Lee Jin Wook számomra az elejétől kezdve egy szerethető karaktert hoz, és a részek előrehaladtával ezt csak megerősítette bennem. Az ő koronaherceg ábrázolásához hasonlót még nem láttam, gondolom azért ennek a sorozatnak nagyobb szabad teret is hagytak, így megengedhető volt számára, hogy kicsit csapongjon a megszokott kemény, karótnyelt koronaherceg imidzstől :)

Seung Po és Min Seo [Porthos és Aramis]:
A koronaherceg két személyes testőre és gyerekkori jóbarátja. 
Seung Po-val együtt nőttek fel, így olyan dolgokat is megenged neki, amiért mást már rég nyilvánosan kivégeztek volna. Seung Po egy híres tábornok elsőszülött fia, akihez kényszerházassággal már nagyon fiatalon hozzáadtak egy számára nem elfogadható lányt, így inkább csak egyszer egy héten jár haza, és a Gisaeng házban tölti éjszakáit szerencsejátékozva.
Min Seo szerzetesként nevelkedett, akit kivételes harcművészeti képességei miatt a koronaherceg felkért testőrének. Azóta is a szerzetesi élethez tartja magát, így szinte tűz és víz Seung Poval.
Mindkét színész telitalálat :) Hae In-t legutóbb a Bride of the Centuryben láthattuk, mint Hong Ki öccse, itt viszont teljesen komoly, de mégis gyermekien bájos.

Yoon Seo koronahercegné és Mi Ryung [Anna királyné és a Milady]:
Yoon Seo egy nemes ember lánya, akit hirtelen ér a hír, hogy őt választották ki koronahercegnének, miután az elsőre kiválasztott lány meghalt. A palotában nőtt így fel, viszont szinte a kötelező találkozásokon kívül semmilyen kapcsolata sincs a koronaherceggel. Gyermekkori szerelmét is fel kellett adnia, emiatt nagyon egyedül érzi magát a palotában.
Az első trailerek alapján elkönyveltem, hogy ő lesz a sorozat rinyagépe, akit mindig meg kell majd menteni és nem fogja a közönség szeretni. Ehhez képest kaptunk egy karaktert, a saját kis butaságaival, (amiken jót lehetett nevetni) félelmeivel, ugyan akkor mélyen legbelül egy erős nő, akiből ez idővel előbukik és nagyon kellemesen csalódni fog benne mindenki.


Mi Ryung gyermekkorában átszökött a határon, így tökéletesen tudja beszélni a mandzsúr nyelvet, és bosszújának beteljesítése miatt szövetkezik Kim Ja Jeom-mal, így az érkező mandzsúr csapat tolmácsa lesz. Bosszút akar állni a koronahercegen, azt őt ért sérelmek miatt, és ezért bármire képes. Okos, intelligens, és hidegvérű gyilkos.
Mindkét színésznő szépen hozza a karaktert, úgyhogy csak jókat tudok írni róluk :)

Kim Ja Jeom és Choi Myung Gil [Richelieu és Tréville]:
A két "nagyöreg"... Míg Ja Jeom anarchiát és hatalmat akar, addig Myung Gil mindent megtesz, hogy biztosítsa a jelenlegi királyi családot. És mint a testőrök mentora, akitől mindent tanultak, folyton a segítségükre van, és nem rest még a szidásokra sem.

Yong Gol Dae [Buckingham hercege]:
A mandzsúrok tábornoka, aki a legnagyobb fenyegetést jelenti a csoszani népnek. Viszont lehet, hogy nem mindenki az, akinek látszik....
Összefoglalva:
MUST SEE!!!! Erre tényleg nem tudok mást mondani... Mindenkinek csak ajánlani tudom. Remélem a további 2 évaddal is ilyen tisztelettel fognak bánni, és még sok fantasztikus részről tudunk majd nektek ajánlót írni ;)
<FRISSÍTÉS> Sajnos a csatorna úgy gondolta, hogy inkább más projektbe fog, így ez a történet 1 évados marad :(

Trailer:



Magyar felirat

OST

Pontozás:
Cselekmény: 10/10
Színészek: 10/10
Zene: 9/10

12 megjegyzés:

  1. Egyet tudok érteni a kritikával, jól megírt ismertető lett. :) A sorozat szerintem is zseniális, az első trailer-től kezdve nagyon vártam, mert engem már magával a A három testőr világával le lehet venni a lábamról, arra meg egyenesen kíváncsi voltam, hogy ezt hogyan tudják a koreai kultúrába/történelembe átültetni - hát, elég jól, nem csalódtam. Igazából egy nagyon intelligens sorozatot kaptunk, ahol ha volt is felesleges jelenet, az úgy elsikkadt, mert a többi mind helyén volt, szóval nagyon jól összerakták a készítők, és hatalmas aha-élményekkel ismertem rá az eredeti jelenetekre is - de azokra is, amik csak elemeket vettek át az eredetiből, ezt is nagyon okosan és jól átgondoltan csinálták meg. :) A szereplőket is elég jól írták meg, a három testőr és D'Artagnan karatere is szépen fel lett építve és "koreaiasítva", bár Mi Ryeong-tól féltem egy kicsit, mert az elején nem hozta Dumas Mylady-jének kegyetlenségét és hidegvérét, de a végére csak rátalált magára. :D A színészekkel sem volt bajom, bár YongHwa volt egy kicsit felemás, valahogy nem érzetem mindig hitelesnek a komoly részekben, mintha kicsit idegenül mozgott még volna a nagyon drámai jelenetekben, kicsit mesterkélt volt, egy-egy komolynak szánt kifejezésén alig álltam meg, hogy ne nevessem el magam, de összességében jól hozta D'Artagnan-t, a falusi - és néhol gyermeki - naivitását, na meg a városban való mindenre rácsodálkozását. :D A legnagyobb meglepetés nekem a koronaherceget játszó színész volt, nem ismertem korábban, de szerintem nagyon tehetséges, olyan játszi könnyedséggel hozta Athos-t, hogy öröm volt nézni, talán az egyik legjobban eltalált karakter lett... és most vadászom a színész más sorozatait is. :D Na és nem mehetek el szó nélkül az Ahn Min Seo-t játszó színész mellett sem, az az édes pofija rögtön levett a lábamról, meg szerintem tehetséges is, szóval remélem, egyre jobban felfedezik maguknak. ^^ Szóval kíváncsian várom a következő évadokat. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy neked is elnyerte a tetszésedet :D :D
      Jó lenne, ha lehetne azt is mérni, hogy külföldön minek lett nagy sikere, mert tényleg a kinti nézettségi adatokból nem lehet azonnal következtetni, hogy jó-e az adott sorozat, vagy nem. (Pl. ennél alig volt 1.5% körül, tehát alapból azt mondaná az ember, hogy még a Top Shop-ot is többen nézik....pedig csak meg kellene nézni, hogy az adott csatornára előfizetők hány %-a ült a TV előtt :D azonnal szebb adat lenne :D
      Remélem azért szájhagyomány útján elér több emberhez is, és legalább díjazni fogják majd :)

      Törlés
    2. Myrah, engedd meg, h ajánljak a "koronahercegünktől egy jó kis sorozatot, véleményem szerint nagyon izgalmas: Nine, nine time travels (már csak azért is mert időutazós, és én ezért a témáért egyébként is rajongok; és végig van hozzá magyar felirat). Remélem, te is hasonló véleménnyel leszel majd hozzá (persze, mindenkinek ajánlom:) )

      A három muskétás koreai változatáról itt olvastam először, és ez a téma is a gyengéim közé tartozik, így egyértelműen 'must see' kategóriás lett, és nem is bántam meg, hogy megnéztem:) Egyetértek a leírásban foglaltakkal:)

      Törlés
  2. Én a vélemény alapján kezdtem el nézni. Először kicsit furcsán álltam A három muskétáshoz Koreában, de nagyon gyorsan bedaráltam ezt a 12 részt és nagyon nagyon élveztem. A szereplők tényelg remekül el vannak találva és a történetet is csak dícsérni tudom. A Koronaheregnőt imádtam. Eddig még nem láttam történelmi doramában ennyire szerethető és egyben erős női karaktert. (Bár lehet nem láttam még elég történelmi doramát)
    Alig várom, hogy mit alkotnak a következő évadban. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos a csatorna más sorozatba fog bele így nem lesz több évad :( Pedig már nagyon vártam, hogy lássam őket újra.
      Örülök, hogy neked is elnyerte tetszésedet :)

      Törlés
  3. Sziasztok!

    Most fogom elkezdeni ezt a sorozatot, màr kívàncsi vagyok rà nagyon. :) A sok jó kritika miatt biztos vagyok benne, hogy tetszeni fog. :) Viszont a leíràsban nem làttam D'artagnan (Park Dal Hyang) szerelméről Constance-ról (az eredeti műben a neve) leíràst. Ebben a sorozatban nincs neki szerelme? Nem lesz szerelmi szàl Yong Hwa-nak?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Direkt nem írtunk róla mert az pont egy spoiler lett volna így a legelején :) szóval kezd csak el,és hamar kiderül majd :)

      Törlés
    2. Szia Sophie!

      Köszönöm a vàlaszod. Màr tudom, hogy mire gondoltàl ^ ^ Megnéztem az első két részt. Nagyon tetszik! :) Vicces és izgalmas. A színészek is jól jàtszanak. Yong Hwa sokat fejlődött, jól jàtssza a szerepét. Úgy érzem újabb kedvenc sorozatom lett ;)
      Amikor eldöntöttem, hogy megnézem ezt a sorozatot keresgéltem trailer-t a youtube-on és ott talàltam egy jó és nagyon vicces összeàllítàst. :)) Màr ekkor tudtam, hogy ez a sorozat tetszeni fog. Ajànlom mindenkinek aki még nem làtta. Eddig màr vagy tízszer megnéztem. Megunhatatlan :D https://www.youtube.com/watch?v=Zovh3WOozZA&feature=youtube_gdata_player

      Törlés
  4. Üdv!

    Ma fejeztem be a sorozatot, kicsit lemaradtam a többiektől :)
    Először lenne egy kérdésem: a nyitó zenének nem tudjátok a címét? Annyira jól eltalálták az openinget, hogy volt, amikor egymás után kétszer is csak azt néztem meg. Köszönöm.

    Tetszett a sorozat, örültem a Park Dal Hyang (elnézést, ah rosszul írnám) színész választásának, ugyanis eddig a színészt csak romantikus, sírós sorozatokban láttam. Jó volt férfiasabb és érettebb (?) szerepben látni.

    A koronaherceg érdekes egy figura volt. Örültem, hogy a végére megtalálta önmagát és rendbe rakta a lelkét. Az apja a nagy bátor király... :D

    Mégis nekem a kedvenc szereplőm Seung Po testőr lett, főleg azért, mert ő az a típusú karakter volt, akinek mindegy volt milyen nagy hülyeséget csináltál, nem cseszegetett érte. A folytonos jókedve a nézőre is átragadt, rám legalábbis.

    A Myladyt játszó színésznőt már a You Who came from the Stars-ban sem kedveltem. Úgy tűnik, hozzá főként a gonosz szerepek állnak.
    Igen, ez egy kicsit idegesített a sorozatban, hogy amikor a jólelkű főszereplőink azt hitték, hogy ők járnak egy lépéssel az ellenség előtt, a végére mindig kiderült, hogy ez fordítva van. Szóval Mi Ryang, mint egy kipusztíthatatlan gyom volt jelen, aki már túlságosan is evil volt.

    Egyébként három bakit felfedeztem a filmben. Igaz, az egyik nem annyira az. Ez a kardokra vonatkozik, ugyanis sokszor kard összecsapáskor úgy járt az a "kemény" kard az ütközés hatására, mint az ingás óra ingája csak hiper sebeséggel :) Ez egy kicsit számomra hiteltelenné tette.
    Ami viszont tényleg baki volt, a második részben a drón árnyéka, barbár tábornok és "kis" serege felülnézetből való mutatása során. Véletlenül tűnt fel, hog vmi fekete árnyék suhan a földön ugyanolyan sebességgel, mint a kamera sebessége.
    A harmadik lényegtelen, mert az más filmnél is előfordult. Ha még voltak is, azokat már nem vettem észre.

    Én bátran ajánlom mindenkinek, mert egy szép és izgalmas sorozatot láthat, aki belefog.

    VálaszTörlés
  5. Szeretnék belefogni, de mennyire marad nyitva a sorozat vége, így hogy már lehet tudni, hogy nem lesz több évad?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Az aktuális eseménylánc lezárul, szóval mondhatni, hogy legalább befejezést adtak neki, de mivel felvezették a továbbiakat így azért hagytak egy kis űrt maguk után. De ha csak a lezáratlan vég tartana vissza, akkor fogj bele, nem fogsz nagyot csalódni ;)

      Törlés
  6. Rendben, köszi az infót, meg fogom nézni. :)

    VálaszTörlés