2014. május 7., szerda

Recept: Yosenabe (寄鍋)

Amy, én és két barátnőnk vacsora csata szerű, ebéd csatát tartunk. Rosszban a jó, hogy én lettem az első és mivel cseresznyevirágzás van, egy kis japán ebédet dobtam össze a többieknek. Dangót is próbáltam a yosenabe mellé készíteni, de két recepttel is kudarcot vallottam, szóval az még várat magára, de lehet egy poszt erejéig leírom a negatív tapasztalataim, hogy hogyan nem lesz jó, persze csak, ha szeretnétek. :)
Lássuk is a yosenabe elkészítési módját.

Történetecske: 
Ez a levesfajta a mindent bele leves, ami van otthon a hűtőben belekerülhet, nincsenek igazából szigorú szabályok. Ha rákerestek tengeritől elkezdve a sima zöldségesen át van variációja. Télen szokták a japánok leginkább szürcsölgetni ezt a levest, de simán mehet nyáron is szerintem.
főzés közben, így nézett ki

Hozzávalók (ami tuti kell hozzá):
2 evk. mirin szósz (Ázsia Bt. a barátod)
1 evk. főzőbor (Sárkány centernél a kis boltok, Ázsia Bt.)
2 evk. világos szójaszósz
2 db csirke comb

Amit én raktam bele:
udon tészta (készen fagyasztva vettem, szintén sárkányban a kisboltban)
bambusz (lében ázva egészben vettem, sárkányos boltban)
gomba
újhagyma
jégcsapretek
sárgarépa
kínai kel
főtt tojás (amit az épp egybe fasírtot készítő nagymamámtól kunyiztam el :D)

Elkészítés:
így tálaltam
Egy nagy fazékba raktam kb. 3 liter vizet. Ehhez adtam hozzá a fent leírt mirin szószt, főzőbort és szójaszószt, meg 2 csipet sót. A combokról levágtam a húst, de a csontot is beleraktam, hogy fincsibb legyen az ízvilág. Ezeket lassú tűzön főzni kell. Amikor már lett egy masszív hab réteg rajta, szedjük le és mehet bele a sárgarépa és a jégcsapretek (ezeknek hosszabb idő kell, hogy puhára főjenek). Ha már eltelt egy fél óra 40 perc mehet bele a többi hozzávaló. Ha közben képződik még hab ne legyetek restek leszedni róla. Tetszés szerint tehetitek bele a dolgokat. Érdemes jó gazdagon rakni mindennel. Nekem 3 sárgarépa, egy negyed kel, 6 gomba, 3 újhagyma ment bele. Közben kóstoljátok meg kell-e só (fog kelleni, szóval sózzátok). Akkor vegyétek le a tűzről, ha már minden kellően puha és a hús is megfőtt.
Az udon tésztát utólag főztem ki és raktam a tányérba.

Tálalás: 
Mindenből ugyanannyi mennyiséget tettem ugyan oda minden tálba. Időigényes, de kaptok egy nagy váót, ha elszöszmötöltök az elrendezéssel.
Itadakimasu!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése